Kedilerde Lösemi Hastalığı Hakkında Genel bilgi. Feline Lösemi Virüsü (FeLV)

Kedilerde Lösemi Hastalığı Hakkında Genel bilgi. Feline Lösemi Virüsü (FeLV) ait tanıtım resmi

Kedi lösemi nedir?

Feline lösemi veya FeLV, bağışıklık sisteminin yaygın bakteri, virüs, protozoa ve mantarların neden olduğu ikincil enfeksiyonlara karşı kendini koruma yeteneğini azaltan bir hastalıktır.

Kedi lösemi nasıl yayılır?

FeLV enfeksiyonu dünya çapında gerçekleşir. FeLV, karşılıklı tımarlama ve yiyecek/su kaselerini tükürük ve burun salgıları veya çöp kutuları yoluyla idrar ve dışkı yoluyla paylaşma gibi rahat temas yoluyla bulaşır. Ayrıca ısırık yaraları yoluyla ve Hemşirelik yoluyla yavru kedi için yayılabilir.

Kedi lösemi Belirtileri Nelerdir?

Bu hastalığın belirtileri genellikle incedir. Kediler genellikle ileri aşamalara kadar enfeksiyon belirtisi göstermezler. Belirtiler şunları içerebilir:

• Uyuşukluk
  • İştah kaybı
  • Kilo Kaybı
  • Soluk Diş Etleri (Anemi)
  • Ağız Yar Soaları
  • İshal
  • Büyümüş Lenf Düğümleri
  • Kronik Solunum Yolu Hastalığı
  • Lenfosarkomlar

Kedi lösemisi nasıl teşhis edilir? Neden benim kedi veya yavru kedi test olmalıdır?

Hastanede yapılan bir kan testi. Felv'un erken teşhisi, kedinizin sağlığını korumak ve enfeksiyonun diğer kedilere yayılmasını önlemek için anahtardır. FeLV için test için önerilerimiz şunlardır…

• Bilinmeyen bir FeLV statüsüne sahip kedilere maruz kalan herhangi bir kediyi Test edin.
  • Negatif durumu sağlamak için ilk testten en az 30 gün sonra yavruları tekrar test edin.
  • Tüm yeni yavru kedi Test edin
  • Hasta olan veya FeLV belirtileri gösteren kedileri veya yavruları Test edin
  • En az yıllık bir kapalı/açık yaşam tarzı yaşayan kedileri Test edin.

Test sonuçları ne anlama geliyor?

Negatif- Şu anda kedi FeLV yok. Açık havada veya başıboş bir kediye yakın zamanda maruz kaldıysanız veya test edilen kedi/yavru kedi yeni bir evlat edinme ise, negatif durumu doğrulamak için ilk testten en az 30 gün sonra tekrar test etmenizi öneririz.

Olumlu- FeLV enfeksiyonunu başarılı bir şekilde tedavi etmek mümkün değildir, ancak birçok enfekte kedi destekleyici bakım ile kaliteli yaşamlar yaşayabilir. Kediniz pozitif ise, kedinin başkalarına yayılmasını önlemek için içeride tutulması gerekir. Evde başka kediler varsa, pozitif kedinin izole edilmesi gerekir. Durumu izlemek için yılda iki kez veteriner ziyaretleri-veteriner, herhangi bir erken belirti belirtisini taramak için kan çalışması, idrar tahlili ve dışkı sınavlarını önerebilir. Parazit kontrolü çok önemlidir, çünkü bağışıklık sistemi FeLV ile enfekte olmuş durumda. FeLV ile enfekte olan kediler genellikle 3-5 yıl içinde bozulur. Ötanazi, yaşam kalitesi zayıf olduğunda yapılmalıdır.

FeLV Nasıl ÖnlenirKedi lösemi, enfekte kedilerle etkileşimleri ortadan kaldırarak önlenebilen bulaşıcı bir hastalıktır. Kapalı bir yaşam tarzı, kedilerinizin maruziyetini sınırlamanın en etkili yoludur. FeLV için şiddetle tavsiye edilen bir aşı var. Kedinizin “kapalı” bir yaşam süreceğini düşünseniz bile, kediler açık havada kaçar ve bazen yaşam stilleri zamanla değişir. Ayrıca, ev kedilerinize maruz kalmadan önce yeni kabul edilen her kediyi test edin.

Kedilerde Lösemi Hastalığı Hakkında Genel bilgi. Feline Lösemi Virüsü (FeLV)

isimli bilgilendirme sayfası 04 Mayıs 2020, 12:58 tarihinde oluşturulmuştur.
Bu sayfa 04 Mayıs 2020, 12:58 tarihinde güncellenmiştir.