Köpeklerde apseler Hakkında genel bilgi

Köpeklerde apseler Hakkında genel bilgi ait tanıtım resmi

Yüzey yaraları evcil hayvanlarda oldukça yaygındır, ancak enfekte olur ve tedavi edilmezse sorunlu olabilirler.

Çoğu tahriş genellikle merhem ve kremlerle tedavi edilebilirken, tahriş kötüleşirse veya bakteriler cildi istila ederse apse oluşabilir. Bir hayvanın çeşitli yaralanmalardan enfekte olması ve bir köpeğin vücudunun hemen hemen her yerinde bulunması durumunda bir apse de oluşabilir.

Bu tıbbi makalede açıklanan durum veya hastalık hem köpekleri hem de kedileri etkileyebilir. Bu hastalığın kedileri nasıl etkilediği hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz, lütfen PetMD sağlık kütüphanesindeki Bu sayfayı ziyaret edin.

Belirtileri ve Türleri

Pasteurella multocida, cilt enfeksiyonlarına neden olan en yaygın bakteridir. Köpeklerde cilt tahrişinin bir başka nedeni, genellikle topikal merhemlerle tedavi edilebilen Staphylococcus intermedius'dur. Bununla birlikte, bu bakterilerden herhangi biri cildin derinliklerine doğru ilerlerse, enfeksiyon ciddi bir sorun haline gelir. Yara tedavi edilmezse bakteriyel istilaya yanıt olarak ağrılı bir apse oluşacaktır.

Teşhis

Veteriner hekiminiz, mevcut bakteri suşunu belirlemek için enfekte alanın bir çubuk testi yapacaktır. Ek olarak, enfeksiyonun kan dolaşımına geçip geçmediğini görmek için standart bir kan testi yapılacaktır. Doğru bir teşhis yapıldıktan sonra, veteriner uygun bir tedavi planı yazacaktır.

Tedavi oparatif  yolla müdehale edilir geb

Köpeklerde apseler Hakkında genel bilgi

isimli bilgilendirme sayfası 30 Mayıs 2020, 23:11 tarihinde oluşturulmuştur.