Köpeklerde Parvo Virus hakkında genel Bilgi(Köpeklerde Kanlı İshal)

Köpeklerde Parvo Virus hakkında genel Bilgi(Köpeklerde Kanlı İshal) ait tanıtım resmi

Köpek parvovirüsü (CPV) enfeksiyonu köpekleri etkileyen oldukça bulaşıcı bir viral hastalıktır. Virüs kendini iki farklı biçimde gösterir.

Daha yaygın olan, kusma, ishal, kilo kaybı ve iştahsızlık (anoreksi) ile karakterize edilen köpeklerde parvo'nun bağırsak şeklidir. Daha az görülen, fetüslerin ve çok genç yavruların kalp kaslarına saldıran ve genellikle ölüme yol açan kardiyak formdur.

Parvovirüs vakalarının çoğunluğu 6 hafta ile 6 ay arasında olan yavrularda görülür. Parvo enfeksiyonlarının insidansı, yavrularda uygun aşılama ve güçlendirme ile kökten azaltılmıştır.

Köpeklerde parvo Hakkında Bilmeniz Gerekenler.

Köpeklerde parvo belirtileri

Parvo enfeksiyonunun bağırsak formu ile ilişkili başlıca semptomlar şunlardır:

• Şiddetli, kanlı ishal

• Uyuşukluk

• İştahsızlık (iştahsızlık)

• Ateş veya hipotermi (düşük vücut ısısı)

• Kusan

• Şiddetli kilo kaybı

Parvovirüsün bağırsak formu vücudun besin maddelerini emme yeteneğini etkiler. Parvolu bir köpek, besin ve sıvı emiliminin eksikliğinden hızla susuz ve zayıf hale gelecektir.

Genellikle kan içeren kusma ve ishal, parvovirüslü köpeklerin veterinere götürülmesinin en yaygın nedenleridir. Ağız ve gözlerin ıslak dokusu belirgin şekilde kırmızı olabilir ve kalp çok hızlı bir şekilde atabilir.

Veterineriniz köpeğinizin karın bölgesini incelediğinde, köpeğiniz ağrı veya rahatsızlık nedeniyle yanıt verebilir. CPV ile sözleşmeli köpekler de ateş yerine düşük vücut sıcaklığına ( hipotermi) sahip olabilir.

Parvo Nasıl Yayılır?

Bir köpeğin parvovirüse duyarlılığını artırabilecek çeşitli risk faktörleri vardır, ancak genellikle enfekte bir köpekle doğrudan temas yoluyla veya dolaylı olarak fekal-oral yolla yayılır.

Parvovirüs Kaka ve yerde yaşayabilir

Virüsün ağır konsantrasyonları enfekte bir köpeğin dışkısında bulunur. Bu nedenle, sağlıklı bir köpek enfekte bir köpeğin dışkısı (veya anüs) ile temas ettiğinde, bu köpek hastalığa yakalanabilir.

Virüs, enfekte dışkı veya yeterince dezenfekte edilmemiş diğer nesnelerle temas eden ayakkabılar yoluyla bir köpeğin ortamına da getirilebilir.

Virüsün toprakta bir yıldan fazla yaşayabileceğine dair kanıtlar var. Çoğu temizlik ürününe ve hatta hava değişikliklerine karşı dayanıklıdır.

Parvovirus köpek kulübesi ortamlarında hızla yayılır

Çok sayıda aşılanmamış yavruya sahip köpek kulübeleri ve köpek barınakları, parvovirüsün yayılması için özellikle tehlikeli yerlerdir. Onlar parvovirüs yayılma riskini en aza indirmek için benimsenmesi için hazır olana kadar barınaklar ve kurtarma grupları genellikle bakıcı evlerine yavru yerleştirecektir.

Aşılanmış Yavrular Bile Parvovirüs Alabilir

Aşılanmış köpekler parvo'yu nasıl alabilir? Yavrular, parvovirüse karşı bir bağışıklık oluşturmak için bir dizi aşı gerektirir. Yavru aşı serisinde bir güçlendirici kaçırırlarsa, parvovirüse eğilimlidirler.

Ve eğer veteriner hekimleri tarafından önerildiği gibi ömür boyu güçlendiriciler almaya devam etmezlerse, antikor seviyeleri çok düşük düşebilir ve parvovirüse duyarlı olacaklardır.

Bazı evcil hayvan ebeveynleri, aşıları almadan önce köpeklerin antikor seviyelerini her yıl aşı titreleri ile test etmeyi seçerler. Antikor seviyeleri düşükse, aşılama önerilir.

Viral mutasyon ayrıca yavruların aşıda bulunmayan diğer parvovirüs suşlarına duyarlı olmasına neden olabilir.

Veteriner eğer kayıtlarını olduklarını olduğuna işaret olsa bile, köpek yavrusu revaccinate isteyeceksiniz nedeni budur.

Bazı Köpek Irkları Daha Savunmasız

Bilinmeyen nedenlerden dolayı , Rottweiler , Pit Bulls , Labrador Retriever , Doberman Pinschers , Alman çobanlar, İngiliz Springer Spaniels ve Alaska kızak köpekleri gibi bazı köpek ırkları hastalığa karşı özellikle savunmasızdır.

Veteriner hekiminiz bu ırklar için genişletilmiş bir aşı protokolü önerebilir.

Veterinerler köpeklerde Parvovirüs için nasıl Test eder?

Parvovirüs, fizik muayene, kan testleri ve dışkıda parvovirüs için özel bir test ile teşhis edilir. Bir idrar analizi, abdominal röntgen ve abdominal ultrason da yapılabilir.

Düşük beyaz kan hücresi Seviyeleri ve önemli dehidratasyon, özellikle kanlı dışkılarla birlikte CPV enfeksiyonunun göstergesidir.

Kan ve idrar analizi yüksek karaciğer enzimleri ve elektrolit dengesizlikleri ortaya çıkarabilir. Abdominal röntgen görüntüleme bağırsak tıkanıklığı gösterebilir, bir abdominal ultrason kasık lenf düğümleri ortaya çıkarabilir iken , veya vücut boyunca, ve sıvı dolu bağırsak segmentleri.

Veterinerinize evcil hayvanınızın sağlığı, aşılama geçmişi, son aktiviteler ve semptomların başlangıcı hakkında kapsamlı bir geçmiş vermeniz gerekecektir.

Hem Olası maruz kalma hem de potansiyel kirlenme için köpeğinizin adımlarını takip etmek önemlidir.

Parvovirüs Tedavi Edilebilir Mi?

Hastalık viral bir enfeksiyon olduğundan, bunun için gerçek bir tedavi yoktur. Parvovirüs tedavisi, semptomları tedavi etmeye ve tercihen bir hastane ortamında ikincil bakteriyel enfeksiyonların önlenmesine odaklanır.

Yoğun terapi ve sistemik destek iyileşmenin anahtarlarıdır.

İntravenöz sıvı ve beslenme tedavisi, şiddetli ishal ve dehidrasyondan sonra bir köpeğin normal vücut sıvısını korumada çok önemlidir. Protein ve elektrolit seviyeleri gerektiği gibi izlenecek ve düzenlenecektir.

Veterinerlerin köpekleri parvo ile tedavi etmek için kullanabilecekleri ilaçlar arasında, parazitlerle savaşmak için kusmayı (antiemetikler), antasitler, gastroprotektanlar, antibiyotikler ve anthelmintikler (veteriner tarafından önerilen dewormerler) bulunur.

Köpeklerde hayatta kalma oranı veteriner hastanesinde tedavi edildiğinde yaklaşık %70'tir, ancak ölüm ciddi dehidratasyon, ciddi bir ikincil bakteriyel enfeksiyon, kandaki bakteriyel toksinler veya ciddi bir bağırsak kanamasından kaynaklanabilir .

Daha az gelişmiş bir bağışıklık sistemine sahip oldukları için prognoz yavrular için daha düşüktür. Ne yazık ki CPV ile enfekte bir köpek yavrusu için şok ve ani ölüm acı yaygındır.

Parvo tedavisinden sonra köpeğinize Nasıl Bakılır

Köpeğiniz parvovirüsden kurtulduktan sonra bile, bir süre zayıflamış bir bağışıklık sistemine sahip olacaklar ve diğer hastalıklara duyarlı olacaklar. Yüksek kaliteli, kolay sindirilebilir bir diyet, iyileşme sırasında köpeğiniz için en iyisidir.

Köpeğiniz hala bulaşıcı olacak ve ilk iyileşmeden sonra en az iki ay boyunca parvo'yu diğer köpeklere yayabilecektir. Köpeğinizi bu süre boyunca diğer köpeklerden ayırmanız gerekecek ve köpekleri olan komşulara test etmeleri gerektiğini söylemek isteyebilirsiniz.

Parvovirüsle kirlenmiş bir alanı temizlemeniz gerekiyorsa, önce tüm organik maddeleri (kusmuk, dışkı vb.) toplayın ve güvenli bir şekilde atın.), ve sonra iyice konsantre ev ağartıcı çözeltisi ile bölgeyi yıkayın, virüs öldürmek için bilinen birkaç dezenfektan biri.

Köpeğinizin kullandığı tüm nesneleri yıkayın (örneğin, yemekler, köpek sandığı, köpek kulübesi, köpek oyuncakları, yatak takımları). Bu eşyaları bulaşık makinesinde veya çamaşır makinesinde yıkamak ve kurutucuya yatak koymak en iyisidir.

Diğer her şey veteriner hekiminiz tarafından önerildiği gibi konsantre bir çamaşır suyu çözeltisi kullanılarak derin temizlenmelidir. Bu, kıyafetlerinizi, ayakkabılarınızı ve köpeğinizle veya bulaşıcı materyalinizle temas etmiş olabilecek her şeyi içerir.

Bir köpeğin bir evde parvovirüsü varsa, o evde birkaç yıl boyunca bir köpek yavrusu olmaması en iyisidir. Parvovirüs son derece bulaşıcıdır ve başka köpekleri riske atmak istemezsiniz.

Köpeklerde Parvo nasıl önlenir

Parvovirüse karşı alabileceğiniz en iyi önleme, aşılama için doğru protokolü izlemektir . Genç yavrular 6-8 haftalık yaştan başlayarak, daha sonra 16 haftalık olana kadar her üç ila dört haftada bir aşılanmalıdır. Bu yüzden ilk olarak 6 haftada aşılanan bir köpek yavrusu daha sonra 9 Hafta, 12 hafta ve 15 haftada aşılanır.

Yüksek riskli ırklar, 22 haftaya kadar daha uzun bir başlangıç aşılama süresi gerektirebilir. Bu süre zarfında, köpek yavrusu sadece tamamen aşılanmış köpeklerle özel alanlarda sosyalleşmelidir.

Köpek Parkı, köpek Plajı, evcil hayvan mağazaları, köpek dostu restoranlar, çiftçi pazarları ve diğer köpek tarafından belirlenmiş alanlar dahil olmak üzere köpeklerin zaman harcadığı tüm ortak alanlardan kaçının.

Her zaman köpeğinizin dışkısını hemen alın. Bu, çevresel kirlenmeyi ve bağırsak parazitlerinin yayılmasını azalttığı için hemen başlamak için iyi bir alışkanlıktır.

Köpeklerde Parvo Virus hakkında genel Bilgi(Köpeklerde Kanlı İshal)

isimli bilgilendirme sayfası 24 Mayıs 2020, 20:06 tarihinde oluşturulmuştur.
Bu sayfa 24 Mayıs 2020, 20:10 tarihinde güncellenmiştir.