Kedilerde Hipertiroidi Hakkında Genel Bilgi

Kedilerde Hipertiroidi Hakkında Genel Bilgi ait tanıtım resmi

Kedi hipertiroidi nedir?

Kedi hipertiroidi, orta yaşlı ve yaşlı kedilerde en sık görülen endokrin bozukluktur. 10 yaşın üzerindeki kedilerin yaklaşık %10'unda görülür. Hipertiroidizm, aşırı tiroid hormonunu salgılayan aşırı aktif bir tiroid bezinin neden olduğu bir hastalıktır. Kedilerin tipik olarak iki tiroid bezi, boynun her iki tarafında bir bez vardır. Bir veya her iki bez etkilenebilir. Aşırı tiroid hormonu, kalbi, sindirim sistemini ve diğer birçok organ sistemini vurgulayan aşırı aktif bir metabolizmaya neden olur.

Eğer veteriner hekiminiz kedinizi hipertiroidizm ile teşhis ederse, kediniz semptomları kontrol etmek için bir çeşit tedavi almalıdır. Erken teşhis edilen birçok kedi başarıyla tedavi edilebilir. Hipertiroidizm tedavi edilmediğinde, semptomlar belirgin kilo kaybına ve kedinin kalbine, böbreklerine ve diğer organ sistemlerine zarar vermesi nedeniyle ciddi komplikasyonlara yol açacaktır.

Belirtiler

Kedinizde aşağıdaki davranışlardan veya sorunlardan herhangi birini gözlemlerseniz, veterinerinize başvurun:

• Normal veya artan iştah rağmen kilo kaybı
  • Artan idrara çıkma, çöp kutusunda daha fazla idrar
  • Artan içme veya susuzluk
  • Çöp kutusunun dışında dışkılama
  • Artan seslendirme
  • Huzursuzluk, artan aktivite
  • Kusan
  • İshal
  • Kötü saç ceket, dağınık kürk

Kedi hipertiroidi nasıl teşhis edilir?

Fizik muayene sırasında, veterineriniz keşfedebilir:

• Artan kalp ve solunum hızı
  • Hipertansiyon
  • Palpe tiroid bezi
  • Kas kütlesi kaybı

Klinik bulgular ilerlemeden önce laboratuvar testlerinin ve kan basıncının rutin taraması anormallikleri tespit edebilir. Kan testi tiroid hormonlarının yükselmesini ortaya çıkarabilir, bu da hipertiroidizm tanısına yol açabilir. Bazen, tanıyı doğrulamak için ek testler gerekebilir. Hipertiroidi diğer tıbbi durumlarla birlikte ortaya çıkabilir ve diğer organları etkilediğinden, kedinizin kalbi, böbrekleri ve diğer organ sistemlerinin kapsamlı bir taraması zorunludur.

Tedavi Seçenekleri

Eğer veteriner hekiminiz kedinizi hipertiroidizm ile teşhis ederse, kediniz için tedavi seçeneklerini tartışacak ve önerecektir. Hipertiroidi için dört yaygın tedavi mevcuttur ve her birinin avantajları ve dezavantajları vardır. Tedavi seçimi, kedinizin yaşı, diğer hastalık koşulları, tedavi maliyeti, tedavi seçeneklerinin kullanılabilirliği ve veterinerinizin tavsiyesi gibi faktörlere bağlı olabilir.

• Radyoiyod tedavisi -genellikle veteriner tarafından I-131 denir. Bu tedavi, sadece aşırı aktif tiroid dokusunun emeceği küçük bir radyoaktif iyot dozunun verilmesinden oluşur. Normal tiroid dokusu çalışmaya devam ederken radyasyon anormal hücreleri yok eder. Bu radyasyona maruz kalma sizin ve kediniz için minimum risk taşısa da, tedavi için özel tesisler gereklidir ve taburcu olduktan sonra özel izolasyon protokollerinin izlenmesi gerekir. I-131 tedavisinin avantajları, iyileştirici olabileceği ve anestezi, ameliyat veya ilaç reaksiyonu riski bulunmamasıdır. Dezavantajı, az sayıda tesisin bu tedaviyi sağlaması ve özel bir tedavi merkezine yönlendirilmesinin genellikle gerekli olmasıdır.
  • Tıbbi tedavi ı. Kediniz, ameliyattan veya anesteziden önce veya radyoiyodin tedavisi hemen mevcut değilse, ilacı kısa süreli bir önlem olarak alabilir. Tıbbi tedavinin avantajları düşük Başlangıç maliyeti, hazır tedavi ve hastaneye yatış değildir. Dezavantajlar arasında ilaç ihtiyacı, olumsuz ilaç etkileri potansiyeli ve uzun vadeli tedavi maliyetleri bulunur.
  • Tiroidektomi – bir cerrahi teknik, kaldırır ya da tiroid bezi. Cerrahinin avantajı, iyileştirici olması ve ömür boyu ilaç ihtiyacını ortadan kaldırmasıdır. Ameliyatın dezavantajları, kedinizin genel anestezi gerektirmesidir ve tüm kediler iyi cerrahi adaylar değildir. Buna ek olarak, boyun sinirlerine ve kan damarlarına zarar, paratiroid bezi fonksiyonuna zarar ve tanınmayan doku en iyi cerrah tarafından bile geride bırakılabileceğinden hipertiroidizmin nüksü de dahil olmak üzere çeşitli cerrahi komplikasyonlar ortaya çıkabilir.
  • Beslenme tedavisi içerir özel bir beslenme diyetinde iyot içeriği kontrol üretim tiroid hormonları, hangi olabilir yönetmek Bazı durumlarda hipertiroidi. Diyet tedavisinin avantajları arasında düşük başlangıç maliyetleri ve tedavi kolaylığı bulunur. Dezavantajları, kedinizin başka hastalıkları veya koşulları varsa, diğer ilaçları veya takviyeleri alırsa veya tadı çekici bulmazsa karmaşık faktörleri içerir; ayrıca reçeteli bir diyetle beslenmenin uzun vadeli maliyetleri ve bu diyetin çok kedili evlerde beslenmesinin zorlukları.

Kedilerde Hipertiroidi Hakkında Genel Bilgi

isimli bilgilendirme sayfası 17 Mayıs 2020, 19:16 tarihinde oluşturulmuştur.